Arthur vindt de verlovingsring van zijn grootmoeder terug en bedenkt een plan om deze weer aan zijn oma te bezorgen. Maar de Seides komen hem op het spoor en denken dat de ring magisch is.
Betameche vindt een namaakkristal en gelooft dat hij een Barbaar is die alles en iedereen kan verslaan. Hij daagt Darkos uit tot een duel en daarbij staat de stronk op het spel.
De Seides ontvoeren Gokslok zodat ze een slaapdrankje kan maken voor Arthur. Maar ze betovert de Seides met een liefdesdrankje en daar krijgt ze al snel spijt van.
Arak waagt zich in het dorp op zoek naar eten. Arthur kan haar wegjagen dankzij een plant, maar deze plant groeit dan weer te ver waardoor het dorp in gevaar komt. En net op dat moment vallen de Seides aan...
Het is Hugamug en op die dag zijn de Minimoys éxtra vriendelijk. Koning Sifrat wil van die dag gebruik maken om Malthazard een drankje te laten drinken dat vrede zou kunnen brengen in de Zeven Landen.
Door een besmetting met het gif van Arak verandert Selenia plotseling helemaal. Malthazard wil hiervan gebruik maken om haar aan zijn kant te krijgen. Arthur en Betameche gaan op avontuur om haar op tijd te redden uit de handen ...
Door een foutje in de oogdruppels van Miro groeit hij weer tot zijn ware grootte... Kan Arthur snel genoeg een tegengif vinden om te voorkomen dat Miro het dorp vertrappelt?
Koning Sifrat vertrekt op Meditonogin en benoemt Selenia tot koningin. Daardoor kunnen onze drie helden de koning niet beschermen tijdens zijn reis. En daar maakt Malthazard handig gebruik van.
Koning Sifrat, zijn familie en Arthur worden door Malthazard uitgenodigd om op een neutrale plaats de 1000-jarige heerschappij van Malthazard te vieren. Maar helaas loopt alles al snel uit de hand...
Betameche vergeet vandaag telkens waar hij mee bezig was. Daardoor slaat zijn bal op tilt en zuigt het tunnelplan van Miro op. Als dit in de handen van de Seides valt, is het dorp in groot gevaar!
Het is koningsdag en op die dag wordt door een loting een koning-voor-één-dag uitgekozen. Dit jaar valt de keuze per ongeluk op McSluw en deze maakt natuurlijk van de gelegenheid gebruik om het dorp te verkopen aan Malthazard.
Tijdens een eclips vallen alle Minimoys in slaap. Omdat het dorp bang is dat Malthazard van de gelegenheid gebruik zal maken om de stronk aan te vallen, probeert Miro een tegengif te maken. Maar er ontbreekt nog één ingredië ...
Malthazard vraagt asiel aan in de stronk. Door de code van de Minimoys moeten ze hem opnemen in hun dorp. Maar dan gebeuren er nog meer vreemde dingen, die alle Minimoys in gevaar brengen... Is het een list van Malthazard?
Wanneer Arthur, Selenia en Betameche een voorraad gloep halen bij McSluw, komt Betameche per ongeluk in een van de kruiken terecht. Zo ontdekt hij een plan van de Seides. Maar zal hij op tijd kunnen ontsnappen?
Tijdens een bezoek aan McSluw blijkt dat hij namaakzwaarden maakt. Maar als Arthur het échte zwaard kwijtraakt, maken deze namaakzwaarden de zoektocht naar het echte zwaard alleen maar moeilijker.
Arak is verdwenen uit haar web en laat zo het dorp van de Minimoys onbeschermd achter. Arthur, Selenia en Betameche onderzoeken wat er gebeurd is en hoe ze Arak weer terug in haar web kunnen krijgen.
Door een list kan Malthazard de handen van Arthur insmeren met een zalf, waardoor het zwaard hem niet meer herkent. Kan Arthur een manier vinden zodat het zwaard hem weer herkent?
Het laatste beetje gamoelkwijl is gemorst, dus moet er snel naar het hol van de gamoel gegaan worden om de voorraad aan te vullen.
Dankzij Darkos wordt de stronk belegerd door mieren. Arthur, Selenia en Betameche moeten een team vormen met Darkos om hen tegen te houden.
Arthur gebruikt het zwaard om een cadeau voor Selenia te maken en daardoor werkt het zwaard niet meer. Kan hij het vertrouwen terugwinnen?
Darkos heeft last van een verkoudheid en krijgt van Gokslok een drankje om daarvan verlost te raken. Maar dit drankje heeft de bijwerking dat hij onzichtbaar wordt...
Arthur wordt geroemd als een held en Selenia heeft genoeg van zijn opschepperij. Daarom gaat ze zelf op onderzoek uit als er een luchtballon van de Seides boven de stronk hangt. Maar loopt dat wel goed af?
Darkos ontdekt per ongeluk een bloem die ervoor zorgt dat alle Minimoys hun geheugen verliezen. Helaas voor hen is Malthazard ook ooit een Minimoy geweest en denkt hij nu dat hij Maltamoy is, de adviseur van koning Sifrat.
De Seides bestoken de stronk met libelle-eitjes vol honing, waardoor iedereen vastzit. Arthur gaat op zoek naar een oplossing in de mensenwereld, Selenia en Betameche willen net een oplossing zoeken in de dierenwereld.
Als koning Sifrat een allergische reactie heeft, moet Gwidalia met Arthur, Selenia en Betameche op missie om een tegengif te vinden. Maar al snel blijkt dat de missie alleen maar moeilijker te maken.
Arthur, Selenia en Betameche redden een megablino uit de handen van de Seides. Ze moeten het dier beschermen zodat hij het Bos van het Lot kan bereiken.