Rekenverhalen

Didi en Doedel zoeken naar een handige manier om tot tien op te kunnen tellen en af te kunnen trekken.
Rekenverhalen Een mandje met meettouw

Een mandje met meettouw

Animatiefiguurtje Didi en haar knuffelpop Doedel staan centaral. Ze komen allerlei rekenprobleempjes tegen, die ze op een speelse manier oplossen. Tot haar verbazing wordt Didi via haar eigen pc een computerspelletje ingelokt. ... 

Rekenverhalen Bruggen over Borrelland

Bruggen over Borrelland

Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant. 

Rekenverhalen Meten in het meterpark

Meten in het meterpark

Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. 

Rekenverhalen Het paleis van Pa Meter

Het paleis van Pa Meter

Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok. 

Rekenverhalen Een, twee, zand en zee

Een, twee, zand en zee

Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. Slang laat Didi zien hoe ze een t ... 

Rekenverhalen Afl.14 Van twinkelster en peperbus

Afl.14 Van twinkelster en peperbus

Animatiefiguurtje Didi en haar knuffelpop Doedel staan centaral. Ze komen allerlei rekenprobleempjes tegen, die ze op een speelse manier oplossen. Tot haar verbazing wordt Didi via haar eigen pc een computerspelletje ingelokt. ... 

Rekenverhalen Kom maar in mijn huisje

Kom maar in mijn huisje

Animatiefiguurtje Didi en haar knuffelpop Doedel staan centaral. Ze komen allerlei rekenprobleempjes tegen, die ze op een speelse manier oplossen. Tot haar verbazing wordt Didi via haar eigen pc een computerspelletje ingelokt. ... 

Rekenverhalen Rollebol en Pierwaai

Rollebol en Pierwaai

Animatiefiguurtje Didi en haar knuffelpop Doedel staan centaral. Ze komen allerlei rekenprobleempjes tegen, die ze op een speelse manier oplossen. Tot haar verbazing wordt Didi via haar eigen pc een computerspelletje ingelokt. ... 

Rekenverhalen Van eierdoos en handjeklap

Van eierdoos en handjeklap

Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Zo komen ze bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minderspelletjes mogen ze verder. Ze hollen een gang in. Daar stoten ze op Hap ... 

Rekenverhalen Praatgangen en kletscijfers

Praatgangen en kletscijfers

Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen de ontbrekende cijfers in. 

Rekenverhalen Ontbijt voor Hare Majesteit

Ontbijt voor Hare Majesteit

De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst. 

Rekenverhalen Blauwberg

Blauwberg

De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken, is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek. 

Rekenverhalen Purperpark

Purperpark

Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg. 

Rekenverhalen Roodrots

Roodrots

De vulkaan op Roodrots eet edelstenen. Hij eet er teveel van en barst uit elkaar. Op de paarse nevel die hij verspreidt zweven Didi en Doedel weg. 

Rekenverhalen Goudburcht

Goudburcht

Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht. 

Rekenverhalen Kobus Blok en Babsy Balk

Kobus Blok en Babsy Balk

Didi en Doedel leren een heleboel over meetkundige figuren. Ze krijgen ook allemaal nieuwe vrienden, geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel. 

Rekenverhalen Rollebol en Pierewaai

Rollebol en Pierewaai

Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken. 

Rekenverhalen Van twinkelster en peperbus

Van twinkelster en peperbus

Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi gaat de peperbus in. Rollebol, nu tot over zijn oren verliefd op Didi, is daar ook. 

Rekenverhalen Kom maar in mijn huisje

Kom maar in mijn huisje

Didi en Doedel zweven rond een 'omgevallen' huisje, een samengestelde vorm van kubus en prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is. 

Rekenverhalen Pak me dan, als je kan

Pak me dan, als je kan

Didi breit een sjaal voor haar knuffelpop Doedel, maar het bolletje rolt weg! Waar gaat het naar toe? Didi volgt het naar haar computer en wordt zo een computerspel ingelokt. Volg de rode draad, heet dat spel. 

Rekenverhalen De langeslangeweg naar huis

De langeslangeweg naar huis

Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar! 

Rekenverhalen Een mandje met meettouw

Een mandje met meettouw

Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die? 

Rekenverhalen Bruggen over Borrelland

Bruggen over Borrelland

Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant. 

Rekenverhalen Het paleis van Pa Meter

Het paleis van Pa Meter

Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok. 

Rekenverhalen 2. Hap meer hapjes voor Happer

2. Hap meer hapjes voor Happer

Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen niet vooruit of achteruit. Slang raadt ze ... 

Rekenverhalen 1. Een, twee, zand en zee

1. Een, twee, zand en zee

Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. Slang laat Didi zien hoe ze een t ... 

Rekenverhalen Meten in het meterpark

Meten in het meterpark

Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. 

Rekenverhalen Van eierdoos en handjeklap

Van eierdoos en handjeklap

Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Zo komen ze bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minderspelletjes mogen ze verder. Ze hollen een gang in. Daar stoten ze op Hap ... 

Rekenverhalen Hap meer hapjes voor Happer

Hap meer hapjes voor Happer

Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen niet vooruit of achteruit. Slang raadt ze ... 

Rekenverhalen Een, twee, zand en zee

Een, twee, zand en zee

Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. Slang laat Didi zien hoe ze een t ... 

Rekenverhalen Van eierdoos en handjeklap

Van eierdoos en handjeklap

Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Zo komen ze bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minderspelletjes mogen ze verder. Ze hollen een gang in. Daar stoten ze op Hap ... 

Rekenverhalen Ontbijt voor Hare Majesteit

Ontbijt voor Hare Majesteit

De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst. 

Rekenverhalen Praatgangen en kletscijfers

Praatgangen en kletscijfers

Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen de ontbrekende cijfers in. 

Rekenverhalen Blauwberg

Blauwberg

De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken, is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek. 

Rekenverhalen Groenland

Groenland

Didi en Doedel landen op de groene weg in de buurt van een katapultmachientje. Ze bouwen met dominostenen een dubbelbrug. Door een onhandige zet van de tovenaar verdwijnt Didi in het hart van Groenland. 

Rekenverhalen Purperpark

Purperpark

Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg. 

Rekenverhalen Roodrots

Roodrots

De vulkaan op Roodrots eet edelstenen. Hij eet er teveel van en barst uit elkaar. Op de paarse nevel die hij verspreidt zweven Didi en Doedel weg. 

Rekenverhalen Goudburcht

Goudburcht

Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht. 

Rekenverhalen Rollebol en Pierewaai

Rollebol en Pierewaai

Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken. 

Rekenverhalen Kobus Blok en Babsy Balk

Kobus Blok en Babsy Balk

Didi en Doedel leren een heleboel over meetkundige figuren. Ze krijgen ook allemaal nieuwe vrienden, geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel. 

Rekenverhalen Kom maar in mijn huisje

Kom maar in mijn huisje

Didi en Doedel zweven rond een 'omgevallen' huisje, een samengestelde vorm van een kubus en een prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is. 

Rekenverhalen Van twinkelster en peperbus

Van twinkelster en peperbus

Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi gaat de peperbus in. Rollebol, nu tot over zijn oren verliefd op Didi, is daar ook. 

Rekenverhalen Pak me dan, als je kan

Pak me dan, als je kan

Didi breit een sjaal voor haar knuffelpop Doedel, maar het bolletje rolt weg! Waar gaat het naar toe? Didi volgt het naar haar computer en wordt zo een computerspel ingelokt. Volg de rode draad, heet dat spel. 

Rekenverhalen De langeslangeweg naar huis

De langeslangeweg naar huis

Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar! 

Rekenverhalen Een mandje met meettouw

Een mandje met meettouw

Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die? 

Rekenverhalen Bruggen over Borrelland

Bruggen over Borrelland

Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant. 

Rekenverhalen Het paleis van Pa Meter

Het paleis van Pa Meter

Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok. 

Rekenverhalen Afl. 5 Ontbijt voor Hare Majesteit

Afl. 5 Ontbijt voor Hare Majesteit

De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst. 

Rekenverhalen Afl. 4 Praatgangen en kletscijfers

Afl. 4 Praatgangen en kletscijfers

Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen de ontbrekende cijfers in. 

Rekenverhalen Meten in het meterpark

Meten in het meterpark

Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. www.schooltv.ntr.nl 

Rekenverhalen Pak me dan, als je kan

Pak me dan, als je kan

Didi breit een sjaal voor haar knuffelpop Doedel, maar het bolletje rolt weg! Waar gaat het naar toe? Didi volgt het naar haar computer en wordt zo een computerspel ingelokt. Volg de rode draad, heet dat spel. Animatiefiguurtje ... 

Rekenverhalen Afl. 15 De langeslangeweg naar huis

Afl. 15 De langeslangeweg naar huis

Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar! 

Rekenverhalen Afl. 14 Van twinkelster en peperbus

Afl. 14 Van twinkelster en peperbus

Afl.: Afl. 14 Van twinkelster en peperbus. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi gaat de peperbus in. Rollebol, nu tot over zijn ... 

Rekenverhalen Afl. 13 Kom maar in mijn huisje

Afl. 13 Kom maar in mijn huisje

Afl.: Afl. 13 Kom maar in mijn huisje. Didi en Doedel zweven rond een 'omgevallen' huisje, een samengestelde vorm van een kubus en een prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is. 

Rekenverhalen 12 Rollebol en Pierwaai

12 Rollebol en Pierwaai

Afl.: 12 Rollebol en Pierwaai. Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken. 

Rekenverhalen 11 Kobus Blok en Babsy Balk

11 Kobus Blok en Babsy Balk

Afl.: 11 Kobus Blok en Babsy Balk. Didi en Doedel leren over meetkundige figuren en krijgen nieuwe vrienden: geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel. 

Rekenverhalen Goudburcht

Goudburcht

Afl.: Goudburcht. Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht. 

Rekenverhalen Purperpark

Purperpark

Afl.: Purperpark. Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg. 

Rekenverhalen Afl. 8 Roodrots

Afl. 8 Roodrots

Afl.: Afl. 8 Roodrots. De vulkaan op Roodrots eet edelstenen. Hij eet er teveel van en barst uit elkaar. Op de paarse nevel die hij verspreidt zweven Didi en Doedel weg. 

Rekenverhalen Afl. 7 Groenland

Afl. 7 Groenland

Afl.: Afl. 7 Groenland. Didi en Doedel landen op de groene weg in de buurt van een katapultmachientje. Ze bouwen met dominostenen een dubbelbrug. Door een onhandige zet van de tovenaar verdwijnt Didi in het hart van Groenland. 

Rekenverhalen Afl. 6 Blauwberg

Afl. 6 Blauwberg

Afl.: Afl. 6 Blauwberg. De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken, is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek. 

Rekenverhalen Afl. 5 Ontbijt voor Hare Majesteit

Afl. 5 Ontbijt voor Hare Majesteit

Afl.: Afl. 5 Ontbijt voor Hare Majesteit. De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst. 

Rekenverhalen Afl. 4 Praatgangen en kletscijfers

Afl. 4 Praatgangen en kletscijfers

Afl.: Afl. 4 Praatgangen en kletscijfers. Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen d ... 

Rekenverhalen Afl. 3 Van eierdoos en handjeklap

Afl. 3 Van eierdoos en handjeklap

Afl.: Afl. 3 Van eierdoos en handjeklap. Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Zo komen ze bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minderspelletjes mogen ze verder. Ze ... 

Rekenverhalen Afl. 2 Hap meer hapjes voor Happer

Afl. 2 Hap meer hapjes voor Happer

Afl.: Afl. 2 Hap meer hapjes voor Happer. Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen ... 

Rekenverhalen Een, twee, zand en zee

Een, twee, zand en zee

Afl.: Een, twee, zand en zee. Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. Sla ... 

Rekenverhalen Meten in het meterpark

Meten in het meterpark

Afl.: Meten in het meterpark. Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. 

Rekenverhalen Het paleis van Pa Meter

Het paleis van Pa Meter

Afl.: Het paleis van Pa Meter. Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok. 

Rekenverhalen Bruggen over Borrelland

Bruggen over Borrelland

Afl.: Bruggen over Borrelland. Didi en Doedel moeten de grijze Borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant. 

Rekenverhalen Een mandje met meettouw

Een mandje met meettouw

Afl.: Een mandje met meettouw. Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die? 

Rekenverhalen Pak me dan als je kan

Pak me dan als je kan

Afl.: Pak me dan als je kan. Didi breit een sjaal voor haar knuffelpop Doedel, maar het bolletje rolt weg! Waar gaat het naar toe? Didi volgt het naar haar computer en wordt zo een computerspel ingelokt.. Volg de rode draad, he ... 

Rekenverhalen De langeslangeweg naar huis

De langeslangeweg naar huis

Afl.: De langeslangeweg naar huis. Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar!