Afl.: Van twinkelster en peperbus. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi gaat de peperbus in. Rollebol, nu tot over zijn oren ve ...
Afl.: Kom maar in mijn huisje. Didi en Doedel zweven rond een 'omgevallen' huisje, een samengestelde vorm van kubus en prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is.
Afl.: Rollebol en Pierewaai. Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.
Afl.: Kobus Blok en Babsy Balk. Didi en Doedel leren over meetkundige figuren en krijgen nieuwe vrienden: geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel.
Afl.: Goudburcht. Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht.
Afl.: Purperpark. Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg.
Afl.: Roodrots. De vulkaan op Roodrots eet edelstenen. Hij eet er teveel van en barst uit elkaar. Op de paarse nevel die hij verspreidt zweven Didi en Doedel weg.
Afl.: Groenland. Didi en Doedel landen op de groene weg in de buurt van een katapultmachientje. Ze bouwen met dominostenen een dubbelbrug. Door een onhandige zet van de tovenaar verdwijnt Didi in het hart van Groenland.
Afl.: Blauwberg. De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken, is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek.
Afl.: Ontbijt voor Hare Majesteit. De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst.
Afl.: Praatgangen en kletscijfers. Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen de ontbr ...
Afl.: Van eierdoos en handjeklap. Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Zo komen ze bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minder-spelletjes mogen ze verder. Ze hollen ...
Afl.: Hap meer hapjes voor Happer. Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen niet vo ...
Afl.: Een, twee, zand en zee. Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. Sla ...
Afl.: Meten in het meterpark. Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing.
Afl.: Het paleis van Pa Meter. Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok.
Afl.: Bruggen over Borrelland. Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant.
Afl.: Een mandje met meettouw. Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die?
Afl.: Pak me dan als je kan. Didi breit een sjaal voor haar knuffelpop Doedel, maar het bolletje rolt weg! Waar gaat het naar toe? Didi volgt het naar haar computer en wordt zo een computerspel ingelokt... Volg de rode draad, h ...
Afl.: De langeslangeweg naar huis. Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat zo maar niet!
Afl.14 : Van twinkelster en peperbus. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi gaat de peperbus in. Rollebol, nu tot over zijn oren ...
Afl.13 : Kom maar in mijn huisje. Didi en Doedel zweven rond een 'omgevallen' huisje, een samengestelde vorm van kubus en prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is.
Afl.12 : Rollebol en Pierewaai. Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.
Afl.: Kobus Blok en Babsy Balk. Didi en Doedel leren een heleboel over meetkundige figuren. Ze krijgen ook allemaal nieuwe vrienden, geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel.
Afl.: Goudburcht. Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht.
Afl.9 : Purperpark. Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg.
Afl.8 : Roodrots. De vulkaan op Roodrots eet edelstenen. Hij eet er te veel van en barst uit elkaar. Op de paarse nevel die hij verspreidt, zweven Didi en Doedel weg.
Afl.7 : Groenland. Didi en Doedel landen op de groene weg in de buurt van een katapultmachientje. Ze bouwen met dominostenen een dubbelbrug. Door een onhandige zet van de tovenaar verdwijnt Didi in het hart van Groenland.
Afl.6 : Blauwberg. De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken, is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek.
Afl.5 : Ontbijt voor Hare Majesteit. De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst.
Afl.4 : Praatgangen en kletscijfers. Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen de ont ...
Afl.3 : Van eierdoos en handjeklap. Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Zo komen ze bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minder-spelletjes mogen ze verder. Ze holl ...
Afl.2 : Hap meer hapjes voor Happer. Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt, dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen niet ...
Afl.1 : Een, twee, zand en zee. Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. S ...
Afl.20 : Meten in het meterpark. Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing.
Afl.19 : Het paleis van Pa Meter. Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok.
Afl.18 : Bruggen over Borrelland. Didi en Doedel moeten de grijze Borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant.
Afl.17 : Een mandje met meettouw. Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die?
Afl.16 : Pak me dan als je kan. Didi en Doedel spelen een computerspel: Volg de rode draad.
Afl.15 : De langeslangeweg naar huis. Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat zo maar niet!
Afl.14 : Van twinkelster en peperbus. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi gaat de peperbus in. Rollebol, nu tot over zijn oren ...
Afl.13 : Kom maar in mijn huisje. Didi en Doedel zweven rond een 'omgevallen' huisje, een samengestelde vorm van kubus en prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is.
Afl.12 : Rollebol en Pierewaai. Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.
Afl.11 : Kobus Blok en Babsy Balk. Didi en Doedel leren een heleboel over meetkundige figuren. Ze krijgen ook nieuwe vrienden, geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel.
Afl.10 : Goudburcht. Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht.
Afl.9 : Purperpark. Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg.
Afl.8 : Roodrots. De vulkaan op Roodrots eet edelstenen. Hij eet er teveel van en barst uit elkaar. Op de paarse nevel die hij verspreidt, zweven Didi en Doedel weg.
Afl.7 : Groenland. Didi en Doedel landen op de groene weg in de buurt van een katapultmachientje. Ze bouwen met dominostenen een dubbelbrug. Door een onhandige zet van de tovenaar verdwijnt Didi in het hart van Groenland.
Afl.6 : Blauwberg. De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken, is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek.
Afl.5 : Ontbijt voor Hare Majesteit. De vijf figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar Hare Majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst.
Afl.4 : Praatgangen en kletscijfers. Didi en Doedel komen elkaar tegen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen, rechts de even. De acht en de negen ontbreken. Ze lopen ieder via een rij en vullen de ont ...
Afl.3 : Van eierdoos en handjeklap. Didi en Doedel willen weg uit het doolhof. Slang wijst hun de weg. Ze komen bij de poort met de handen. Daar duikt Slang weer op. Na drie meer-of-minder-spelletjes mogen ze verder. Ze hollen ...
Afl.: Meer hapjes voor Happer. Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen niet voorui ...
Afl.1 : Een, twee, zand en zee. Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. S ...
Afl.: Meten in Meterpark. Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing.
Didi en Doedel volgen de rode draad en komen bij een rivier. Aan de overkant van de rivier vinden ze het paleis van Pa Meter dat uit meetlatten bestaat. Hier leren ze hoe je verschillende dingen kunt opmeten. Ook leren Didi en ...
Didi en Doedel proberen met vlotten de overkant van de grijze borrelrivier te bereiken. Daarna moeten ze met een zelfgemaakt knopentouwtje planken opmeten om over diverse obstakels te komen, waardoor ze het volgende level berei ...
Afl.16 : Pak me dan als je kan. Didi en Doedel spelen een computerspel: Volg de rode draad.
Afl.13 : Kom maar in mijn huisje. Didi en Doedel zweven rond een omgevallen huisje, een samengestelde vorm van kubus en prisma. Didi gaat als eerste naar binnen. Babsy laat haar zien wat spiegelen is.
Afl.12 : Rollebol en Pierewaai. Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.
Afl.11 : Kobus blok en Babsy balk. Didi en Doedel leren een heleboel over meetkundige figuren. Ze krijgen ook allemaal nieuwe vrienden, geometrische vrienden. Met hun hulp komen ze veilig terug uit het blokkenkasteel.
Afl.10 : Goudburcht. Didi en Doedel komen bij een machientje dat gouden munten uitbraakt. Die munten vormen de weg naar Goudburcht.
Afl.9 : Purperpark. Via een luchtkussenbrug arriveren Didi en Doedel in de buurt van Purperpark, dat ze nog moeten oppompen. Een zwerm bijen valt Plug aan. Die schiet los en Purperpark loopt weer leeg.
Eraf en erbij doen en hoeveelheden tellen. Op Roodrots wordt Didi afgezet bij een stapel edelstenen, die dienen als voedsel voor de vulkaan. Didi moet ervoor zorgen dat de vulkaan net zoveel edelstenen krijgt als hij vraagt. Da ...
Tellen en tellend rekenen. Didi en Doedel landen op een groene weg. Ze moeten de stippen van de dominostenen bij elkaar optellen waardoor er een dubbelbrug ontstaat. Dan, door een onhandige zet van de tovenaar, verdwijnt Didi i ...
Rekenen met een rekenrek. De eerste wereld die Didi en Doedel bezoeken is het ijskoude Blauwberg. Daar maken ze kennis met de Vrouw van Blauw en het komische duo de heer en mevrouw Rekenrek. Didi moet bijvoorbeeld de ontbrekend ...
Optellen en aftrekken. Didi, Doedel en drie andere figuurtjes zijn in de toren en bekvechten wie er het eerste naar hare majesteit mag. Een dobbelsteen biedt uitkomst. Boven- en onderop de dobbelsteen is opgeteld altijd een zeven.
Deze aflevering: Didi en Doedel gaan op zoek naar een uitgang om uit het kasteel van de boze koningin te ontsnappen. Ze komen bij een gang met twee tegelpaden. Links staan de oneven getallen en rechts de even. De acht en de neg ...
Deze aflevering: Didi en Doedel proberen, m.b.v. Slang die hen de weg wijst, weg te komen uit het doolhof. Ze komen bij de poort met de handen, waar ze 'meer-of-minder-spelletjes' moeten spelen. Na drie van die spelletjes mogen ...