Afl.: Donder en bliksem. Sassa, Toto en Koning Koos spelen memory. Buiten onweert het. Finnie is bang voor onweer en verstopt zich. Sassa en Toto stellen Finnie gerust en leggen hem uit dat hij niet bang hoeft te zijn voor onweer.
Afl.: Hiep hiep hoera!. In de keuken worden ballonnen en slingers opgehangen. Wie is er jarig? Het is Sassa. Er zijn cadeautjes verstopt. Sassa vindt ze. Ze is heel blij met het grote opblaasbeest. Met een ballon kun je fijn sp ...
Afl.: Een, twee, drie, heel veel. Koning Koos, Sassa en Toto spelen verstopppertje. Dan gaan ze fijn naar buiten. Wat zijn er veel schelpen. Ze gaan schelpen tellen.
Afl.: Een warme sjaal. Het waait flink op het strand en Sassa gaat buiten spelen. Toto wil ook naar buiten, maar hij is nog niet aangekleed. Eerst moet hij een warme sjaal om en laarzen aan.
Afl.: Rode stippen. Sassa denkt dat Toto in bed met de stiften heeft gespeeld. Maar Toto heeft de mazelen. Hij heeft koorts en voelt zich slapjes.
Afl.: Koude bibbers. Het is koud in het Zandkasteel. Het is herfst! Toto heeft de koude bibbers. Hij probeert het warm te krijgen door in bed te kruipen. Als hij weer opgewarmd is, gaan ze naar buiten. Gezellig, zo samen onder ...
Afl.: Het regent, het regent. Buiten regent het. Toto en Sassa willen in de regen gaan spelen. Maar dan moeten ze eerst de paraplu's vinden.
Afl.: Hoera herfst!. Toto vindt een herfstblad op het strand. Prinses Sassa wil ook wel zo'n mooi blad! Samen zoeken ze verder. Maar blaadjes kun je ook heel goed zelf knippen! Prinses Sassa speelt dat ze een boom is. Toto en K ...
Afl.: Weg wind. Sassa en Toto maken een blokkentoren. Het waait buiten, maar ook in Het Zandkasteel. De wind blaast de blokkentoren omver. Sassa moet enorm lachen, maar Toto schrikt ervan. De wind moet buiten blijven. Dan gaan ...
Afl.: Brave draak. Toto speelt dat hij een ridder is en Sassa een prinses. Ze hebben nog een draak nodig, vindt Sassa. Koning Koos speelt de draak. Maar Toto vindt de grommende draak een beetje eng. Gelukkig kunnen ze de boze d ...
Afl.: Mijn fotoalbum. Toto vindt een kartonnen doos met een gaatje erin. Sassa doet net of het een fototoestel is. Ze maakt een foto van Koning Koos, en Toto maakt foto's van Sassa. Ze komen allemaal in het familiealbum.
Afl.: Lees je voor?. Sassa en Toto willen graag dat Koning Koos voorleest. Maar hij heeft een grotemensenboek: niks aan! Het verhaal over de prinsessen, piraten, bloemen en dieren is veel mooier. Dan leest Koning Koos de krant ...
Afl.: Piraten. Toto en Sassa spelen dat ze piraten zijn. Het bed is hun schip en de bezem van Koning Koos is de mast. Maar Koning Koos heeft zijn bezem nodig. Sassa wil de bezem wel teruggeven in ruil voor de schatkaart. Sassa ...
Afl.: Ik ben machinist. Sassa heeft een trein gemaakt en verkoopt kaartjes. Toto en Koning Koos maken een ritje met de trein. Toto wil de machinist zijn, maar dat is Sassa al. Gelukkig weet Koning Koos nog een rol voor Toto; hi ...
Afl.: De vuilnisman. Sassa, Toto en Koning Koos zitten aan tafel en eten een appel. Toto laat per ongeluk een stukje van zijn appel vallen. Hij wil het oprapen, maar Sassa zegt dat het vies is en dat hij het weg moet gooien. To ...
Afl.: Knip, zegt de kapper. Sassa is aan het knippen. Ze knipt allemaal haren van papier. Toto wil ook knippen. Hij moet het nog leren. Dat mag als Koning Koos in de buurt is. Toto wil de haren van Sassa knippen. Dat mag niet! ...
Afl.: Toverbrood. Sassa en Toto spelen bakkertje. Koning Koos helpt hen een echt brood te bakken. Eerst doen ze meel en water in een kom. En dan nog gist. 'Nu moet het deeg rusten', zegt Koning Koos, 'zodat het kan groeien.' Da ...
Afl.: Kermis. Toto, Sassa, Koning Koos en Finnie spelen kermis in de keuken: ze mogen touwtje trekken. Iedereen wint een koekje, wat lekker! Buiten gaan ze ook kermis spelen. Koning Koos is een draaimolen!