Kaz, Meg, Louis en Glen gaan door de rode deur heen en komen terecht in een spel.
De leden van de Libelle groep verlaten het kamp, maar waar is Kaz? Fisher heeft een voorstel voor Louis.
Meg probeert haar vrienden te redden en krijgt daarbij hulp van Finn, Alice en Elliot.
Bea wordt geconfonteerd met gebeurtenissen uit het verleden en Louis krijgt eindelijk de antwoorden waar hij naar op zoek was.
Bea en haar vrienden vermaken zich in hun virtuele wereld. Kaz probeert weg te komen uit haar gevangenis.
Louis, Kaz, Bea en Glen zijn in een virtuele wereld, terwijl Meg in het kamp hulp zoekt bij Finn en Alice. Fisher neemt het kamp over.
Louis gaat het kamp waarschuwen omdat er een monster in het bos zit. Glen raakt bevriend met een zeemeermin.
Na Megs verdwijning geeft Kaz Louis de taak om haar terug te krijgen. Louis lokt Fisher in de val om antwoorden te krijgen, maar beiden ontdekken dat er iets monsterlijks in het bos aanwezig is.
Na het activeren van de steen wil Louis graag zien waar het licht hen brengt. Meg verlaat het kamp. Bea bekijkt een videoband en vraagt Daniel naar de kinderen die 23 jaar geleden zijn verdwenen.
Louis komt erachter dat Fisher de Libelle groep in de gaten heeft gehouden. Meg bekijkt een dossier dat in de tas van Louis zit, waaruit blijkt dat hij al wist dat de aliensteen er lag. Bea vindt een videoband in het kantoor va ...
Nu bekend is dat de steen dingen kan teleporteren, gaat Glen proberen er zelf in te springen. Hij komt echter niet op de juiste plek terecht maar in het meer. Een mysterieuze man weet Glen te redden.
Finn en Alice besluiten 's nachts het kampterrein te verlaten en naar het hutje buiten het hek te gaan. Louis en Kaz komen ook op het feestje terecht, maar als ze er eenmaal zijn, gebeurt er iets heel vreemds. Glen en Meg gaan ...
Kaz wil weglopen van het zomerkamp, maar dan gaat haar groep haar achterna en stuiten ze samen op iets bizars dat ze niet kunnen verklaren.