De kunstroof
In het stadje Hughevliet woont Tom (Cappie) samen met zijn vader Sjoerd, die rechercheur is bij de plaatselijke politie. Cappie kan slecht zien, maar zijn overige zintuigen zijn sterk ontwikkeld. Hij herkent alle geuren en zijn gehoor is superscherp. Samen met zijn goede vriendin Sam de Graaff ontdekt Cappie een vervallen boomhut. Ze besluiten meteen dat dit hun geheime plek wordt. Cappie en Sam richten samen met uitvinder Siggy, goochelaar Ruben en de mooie Charlotte een club op: Caps Club. Siggy heeft de boomhut voorzien van allerlei gadgets en handigheidjes. Vooral de lift is erg belangrijk. Zo kan Siggy met zijn rolstoel in de hut komen. In de boomhut ontdekken ze een geheim luik waarachter ze een vreemd apparaat en zes oude speelkaarten vinden. En dan gebeuren er opeens vreemde dingen in Hughevliet. In de bioscopen verdwijnen alle films, dierentuinen sluiten hun deuren, op tv zijn alle zenders weg en uiteindelijk valt de elektriciteit uit. Niemand weet hoe dit kan en zelfs de politie zit op een dood spoor. Alleen Caps Club heeft de oplossing in handen. Als ze erachter komen dat de getallen op de zes speelkaarten verwijzen naar de data van de vreemde gebeurtenissen, ontstaat er een spoor. Een spoor dat hen zal leiden naar de ontrafeling van het Mysterie van de Schoppen Heer.
Bron: AVROTROS